Greitosios medicinos pagalbos stočių darbuotojai surenka, registruoja ir apdoroja didžiulį kiekį informacijos, pradedant nuo administracinių ir statistinių duomenų (garso įrašai, brigados numeris, skambintojo numeris, išvykimo ir atvykimo į įvykio vietą laikas, paciento vardas, pavardė ir kt.) iki esminių medicininės apžiūros ir gydymo detalių (paciento būklės įvertinimas prieš medicininę pagalbą ir po jos suteikimo, paskirto gydymo aprašymas ir kt.). Šie duomenys būtini greitosios pagalbos priimamojo darbuotojams, kurie, remdamiesi paramedikų pateikta informacija, skiria tolesnį gydymą. Duomenys taip pat naudojami vadovybės ir kitų darbuotojų, siekiant įžvelgti tam tikras pasikartojančias struktūras, naikinti problemines aptarnavimo sritis, ir Valstybinės ligonių kasos, kuri yra įsipareigojusi stebėti medicinos įstaigų veiklą.

Bendrovė

Marijampolės greitosios medicinos pagalbos stotis, VšĮ Panevėžio greitosios medicinos pagalbos stotis, VšĮ

Buveinė

Marijampolė, Panevėžys, Lietuva

Veiklos sritis

Medicinos paslaugos

Tinklalapis

www.marijampolegmps.lt www.pangreitoji.lt

Verslo iššūkis

Pereiti prie tinkamos procesų valdymo sistemos, siekiant teikti kokybiškesnes paslaugas visuomenei ir kaupti naudingą informaciją, kuri padėtų inicijuoti strateginius pokyčius

  • Laiko valdymui ir registravimo procesui trūksta tikslumo ir matomumo
  • Skubių atvejų ataskaitų kūrimo procesui trūksta matomumo ir aiškumo
  • Laiko valdymo ir skubių atvejų ataskaitų siuntimo Valstybinei ligonių kasai procesas turi būti automatinis ir duomenys turi būti perduodami tikruoju laiku

Sprendimas

Sukurti skubių iškvietimo atvejų kortelę „Odoo“ sistemoje

  • Importuoti informaciją apie skubius atvejus į „Odoo“ sistemą
  • Pritaikyti ir tobulinti skubių atvejų ataskaitos kortelę
  • Automatiniu būdu perduoti informaciją Valstybinei ligonių kasai
  • Sukurti unikalų modulį, kuris būtų visiškai pritaikytas užsakovui
  • Sujungti užsakovų sistemą su Bendruoju pagalbos centru ir Valstybinėmis ligonių kasomis

Rezultatas

Panevėžio ir Marijampolės greitosios medicinos pagalbos stotys centralizavo informaciją, pasiekė techninę integraciją su susijusiomis valstybinėmis institucijomis ir pagerino pacientų priežiūros kokybę

  • Visi atvejai yra sekami laiko atžvilgiu
  • Skubios pagalbos kortelėje įvedama išsami paciento informacija tampa prieinama už pacientą atsakingam personalui

Panevėžio ir Marijampolės greitosios medicinos pagalbos stotys gana ilgai dirbo su popierine informacijos registravimo sistema. Šis veiklos modelis neleido naudoti analitinių veiklos analizės priemonių, informacijos registravimas buvo nepatikimas dėl žmogaus klaidos tikimybės, stokojo tikslumo ir skaidrumo. Be to, vadovybei buvo būtina gauti struktūrizuotas ir sistemingas ataskaitas. Ataskaitos turi būti kuriamos automatiškai ir nedelsiant siunčiamos aukštesnio hierarchijos lygio institucijoms.

Sėkmingai įdiegus programinę įrangą Panevėžio greitosios medicinos pagalbos stotyje, šiuo sėkmės pavyzdžiu susidomėjo Marijampolės GMP stotis. Iš pradžių ji susidomėjo analoginiu sprendimu, vėliau taip pat perėjo prie „Boolit“ sukurtos sistemos.

Bendra programinė įranga medicinos paslaugas teikiančioms institucijoms

Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija pasiūlė sukurti ir įdiegti bendrą greitosios medicinos pagalbos dispečerinės ir elektroninę pacientų priežiūros registravimo sistemą visoms pagalbos stotims Lietuvoje. Tačiau diegimo data nebuvo aiški. Tuo metu klientų problemos po truputį tapo vis opesnės.

Ryžtingas valdybos sprendimas, orientuotas į ilgalaikę naudą

Vadovybė susidūrė su problema, kurią reikėjo spręsti nedelsiant. Panevėžio greitosios medicinos pagalbos stotis (toliau – GMP) negalėjo sau pritaikyti valdymo sistemos, kurią naudojo kelios kitos pagalbos stotys, pirmiausia dėl to, kad naudota sistema buvo sujungta su specifine ryšio įranga, o Panevėžio GMP naudojo kitokią radijo sistemą dispečerinei valdyti.
„Odoo“ atvirosios programinės įrangos verslo valdymo sistema patraukė GMP vadovybės dėmesį pirmiausia dėl modulinės sistemos, kuri leidžia įstaigos procesus į sistemą perkelti po truputį. Kitaip tariant, pirma pritaikyti sistemą greitosios pagalbos iškvietimui, pacientų duomenų registravimui ir ataskaitų kūrimui, o atsiradus poreikiui prijungti ir kitus organizacijos procesus. Taip pat „Odoo“ sudomino modulių įvairove, nes sistema leidžia automatizuoti daugelį procesų – nuo sandėlio ir apskaitos valdymo iki personalo ir projektų kuravimo. Be to, patraukli pasirodė sistemos plėtra ateityje. Mat sistema leidžia kurti modulius, orientuotus į nišinius ir netradicinius poreikius.

Naujoviškas administravimo sprendimas

Pirminiai klientų poreikiai buvo galimybė valdyti greitosios pagalbos iškvietimo korteles, analizuoti surinktus poreikius įvairiais pjūviais, automatiškai generuoti ataskaitas ir jas integruoti, o kartu automatiškai tikruoju laiku siųsti surinktus duomenis Bendrajam pagalbos centrui ir Valstybinei ligonių kasai prie Sveikatos apsaugos ministerijos.
„Boolit“ sukurtas sprendimas debesyje padidino greitosios pagalbos paslaugų skambučių tikslumą ir matomumą. Tam buvo sukurta patogi informacijos registravimo sistema, pasižyminti keliais duomenų vizualizacijos metodais. Kartu pristatyta elektroninė paciento priežiūros ir ataskaitų sistema, kad išnyktų žmogaus klaidos tikimybė ir darbuotojai galėtų prisijungti prie sistemos internetu. Paciento priežiūros ataskaitos užtikrina vientisumą. Kitaip tariant, informacija, užfiksuota teikiant greitąją pagalbą (kraujospūdis, paciento temperatūra, duoti vaistai ir kt.), yra greitai pasiekiama ligoninės darbuotojams. Be to, paciento priežiūros programa leidžia kurti patikimas tikrą situaciją atspindinčias ataskaitas. Sistemos analitikos modulis buvo pritaikytas klientų analizės procesui, sukurti reikiami filtrai ir jų parametrai. Svarbu paminėti, kad klientai priklauso viešajam sektoriui, todėl jiems itin svarbu tikralaikis informacijos perdavimas tarp skirtingų institucijų. Taigi sukurta 3 lygių informacijos perdavimo sistema, automatiškai generuojanti ir perduodanti visiems gavėjams administracinius duomenis.

Efektyvus darbas

GMP tarnybos, įdiegusios atvirąją programinę valdymo įrangą, maksimaliai padidino analitinių duomenų kūrimo pajėgumą ir pagerino informacijos skaidrumą. Kartu buvo suteikta galimybė GMP stočiai ir ligoninės priimamajam tarpusavyje dalytis informacija. Sistema sukurta taip, kad iškvietimo duomenys automatiškai priskiriami elektroninei paciento priežiūros kortelei, o sukurtas prieigos teisių mechanizmas užtikrina duomenų saugumą.

Ateities galimybių apžvalga

„Odoo“ verslo valdymo sistemos stiprybė yra plečiamumas. Ši savybė leidžia kurti ir plėtoti naujus modulius nekeičiant sistemos struktūros. Dėl sistemos modulinės architektūros įmonė gali pradėti naudotis keliais moduliais ir tik vėliau prireikus pamažu prijungti prie sistemos kitus įmonės procesus.

Sprendimo pritaikomumas kitose srityse
Sukurtas sprendimas gali būti pritaikomas medicinos paslaugas teikiančioms organizacijoms.